مقالات اخري بواسطة ZODIAC
اغرب وجبات المحكوم عليهم بالإعدام

اغرب وجبات المحكوم عليهم بالإعدام

0 المراجعات

اغرب طلبات المحكوم عليهم بالإعدام 

1- في سنه 1960 واحد اسمه ( فيكتور هارى ) كان عايش لوحدة في شقة ... وفيوم اتصل على واحد صحبه كان بيشتغل دكتور... وقاله ان هو تعبان شوية وعايزه ييجى يشوف ماله... الدكتور راح واخد عربيته ورحله البيت وأول مادخل اخد طلقة في دماغة وقع ميت مكانه ... من غير اى سبب ... وبعدها بكام يوم الشرطة قبضت على فيكتور وهو بيحاول يبيع العربية بتاعة الدكتور.... واتحكم عليه بالاعدام ... ولما جه يسألوه نفسك في اى قبل ماتموت .... قالهم نفسى آكل زتونة ... وبعد ما اتشنق لقيوا بذرة الزتونة في جيبه ... ولقيوا معاه ورقة ومكتوب فيها انه يدفن بالبذرة علشان تطلع بعد كده شجرة زتون ..... 

 

2- في سنة 1985 واحد اسمه ( ديفيد ليون ) قرر هو وصحابه يروحوا عند جارهم ويسرقوا منه التليفزيون ... ولما وصلوا للشقة ديفيد رن جرس الباب وفتحلوهم الراجل ... فبدأ ديفيد يطعنه في جبنه بسكينة ... ودخل وسرق التليفزيون ومشى ... وتانى يوم الصبح اتصل على الشرطة وقالهم ان لقى جثة واحد مقتول ... ولما الشرطة راحتله وبدأت تحقق معاه ... جات ام ديفيد وقالتلهم انها شاكة في ابنها ممكن يكون هو اللى قتله .... فبدأت الشرطة تحقق مع ديفيد ... وعرفوا فعلا ان هو اللى قتله .... لان السكينة اللى كانت مع ديفيد نسيها في بيت جاره بعد ماطعنه .... وأتسجن لمدة 22 سنة ... وبعدها اتحكم عليه بالإعدام بحقنة سم .... ولما سألوه نفسك في اى قبل ماتموت ... طلب منهم يجيبولوا بيتزا و تورتاية لعيد ميلاده ... ويحتفل بيه مع عيلته كمان ... الا امه .... مع العلم ان عيد ميلاده كان فاضل عليه 3 شهور..... بس هو قال بقى انا مش هلحق فحتفل بيه دلوقتى ...... 

  • - أوديل بارنز المدان بالقتل والاغتصاب، طلب قبل تنفيذ حكم الإعدام به في عام 2000، وجبة أخيرة من العدالة والمساواة والسلام العالمي.
  • -  جيمس هدسون، من ولاية فيرجينيا، الذي تم تنفيذ حكم الإعدام به في 2004 كان طلبه أيضا في غاية الغرابة وهو عبارة عن قطعة واحدة من البسكويت و6 زجاجات كوكا كولا.
  • - كارلا تاكر من تكساس التي تم سجنها بتهمة القتل في 1984 وتم تنفيذ حكم الإعدام بها في 1998 بالحقنة السامة، كان ذلك أول حكم للإعدام لامراة في تكساس، وطلبت هذه السجينة كآخر وجبة طبقا من الفواكه ولكنها لم تتناوله.

 

التعليقات ( 0 )
الرجاء تسجيل الدخول لتتمكن من التعليق
مقال بواسطة

المقالات

2

متابعين

0

متابعهم

1

مقالات مشابة