أول تعليق من الفتاة صاحبة فيديو الرقص بالفستان الأزرق داخل قاعة أفراح

أول تعليق من الفتاة صاحبة فيديو الرقص بالفستان الأزرق داخل قاعة أفراح

0 المراجعات

"أنا ما عملتش حاجة، وأرجوكم أي حد يشوف الفيديو يعتبرني أخته ويمسحه، أنا كنت فرحانة لصاحبة عمري ودي أول مرة أرقص فيها في فرح أصلاً، قلبي واجعني قوي وحالتي متدمرة بسببكم. حسبي الله ونعم الوكيل." - أول تعليق من الفتاة صاحبة فيديو الرقص بالفستان الأزرق داخل قاعة أفراح.

البداية كانت مع انتشار فيديو على السوشيال ميديا خلال الساعات اللي فاتت لفتاة داخل قاعة أفراح. الفيديو كان بيظهر سعادة وفرحة غير طبيعية لفتاة بتلبس فستان أزرق خلال الفرح. مقطع الفيديو انتشر بشكل كبير على السوشيال ميديا وكانت آثاره السيئة على الفتاة ياسمين بنت مركز السنبلاوين بمحافظة الدقهلية، والناس كلها بتشهد لها بالاحترام والأخلاق. ياسمين علقت على تداول الفيديو بكلمات توجع قلب كل اللي بيسمعها: "أنا مش عاوزة أظهر في أي إعلام ولا هطلع أتكلم مع أي حد عشان أنا ماليش في الحاجات دي. أنا كل اللي عملته إني كنت فرحانة عشان صاحبة عمري بتتجوز وهي كل حياتي. هل أنا غلطت فرحت من قلبي ورقصت زي أي بنت بترقص لصاحبتها في فرحها؟ أنا أصلاً أول مرة أرقص في أي فرح ومش متعودة على الرقص في الأفراح، بس دي فرحتي الوحيدة. ماكنتش أعرف إني بتصور والله وإن الشخص ده ممكن يستغل فرحتي ويعمل كده. بتاع التصوير هو اللي نزل الفيديو عشان يكسب مشاهدات بس جه على حسابي أنا. حسبي ونعم الوكيل، عشان اللي عملته فيا ويترد لك في أعز ما تملك. أنا مش عارفة أقول إيه بس أنا والله ما قصدت أتصور ولا أعرف إن الفيديو هينزل. أنا كل اللي عملته إني رقصت مع صاحبة عمري في فرحها وقدام الناس كلها وسط قاعة محترمة. أنا من الأساس حياتي عبارة عن البيت وبس، لا بخرج ولا لي في الكلام ده خالص. أنا عملت محضر في قسم الشرطة في الشخص اللي سرب الفيديو ده وبقول له يا أخي كنت اعتبرني أختك. أنا مش عاوزة حاجة من حد بس بلاش تيجوا عليا أوي. حسبي الله ونعم الوكيل في اللي عمل كده. أنا ربنا هيجيب لي حقي أنا متأكدة عشان أنا والله كنت فرحانة بس مش أكتر."

دي كانت كلمات من ياسمين اللي رفضت التعليق على القصة، بس كان التعاطف معها من كل الناس، حتى لو تصرفها غلط. اللي صور ونشر الفيديو ليس لديه مبادئ إطلاقًا، لحد دلوقتي البنت مظهرتش ولا علقت على الموضوع، لكن واضح إن كل شيء بقى مستباح على السوشيال ميديا. فمجرد تصرف عفوي من بنت بسيطة في فرح صاحبتها فجأة اتحول لترند وبقى محل نقاش ومزايدة بين الكل. فيا ترى، هل يقدر حد من أهل البنت يطلع يدافع عنها بعد كل الهجوم اللي اتعرضت له، ولا هيكتفوا بالصمت؟.

التعليقات ( 0 )
الرجاء تسجيل الدخول لتتمكن من التعليق
مقال بواسطة

articles

28

followers

17

followings

0

مقالات مشابة