رجل يستيقظ من الغيبوبة بعد 19سنة ويفاجئ الجميع بأعترافة الصادم 😱

رجل يستيقظ من الغيبوبة بعد 19سنة ويفاجئ الجميع بأعترافة الصادم 😱

0 المراجعات

المقدمة. 

السلام عليكم النهاردة هكتبلكم عن قصة غريبة جدا والقصة دي حقيقية لكن قبل ما ابدأ حابة اني اقول ليكم ان انا وقفت عن الكتابة لمدة طويلة شوية ودا بسبب الي بيحصل لفلسطين كنت زعلانة عليهم جدا لاتنسو اخوانكم الفلسطينين من الدعاء .

القصة كاملة بأحدثها. 

رجل دخل في غيبوبة لكن استيقظ منها بعد 19 سنة علشان يفاجئ الجميع بأعترافة الصادم .ايو قصة الراجل دة .يلا نبدأ .

القصة كاملة.

قصتنا بتبدأ مع راجل اسمة جان .من بولندا الراجل دة كان شغال في السكك الحديدية .وفي سنة 1988 وهو كان شغال كالعادة حصل لسة حادث ووقعت حديدة علي رأسة  فدخل في غيبوبة تامة علطول .ولما الدكاترة فحصوة لقو ان فية ورم داخلي  في رأسة .في الوقت دة مكنش لسة في الآلات حديثة وكدة ومش عرفو يساعدوة وقالو لزوجتة ان ممكن يفضل في الغيبوبة دي فترة من الزمن يمكن ايام او أشهر او سنين المهم قالو ان هو لو صحي منها فهيموت يعني مش هيرجع يصحي تاني 

الزوجة المخلصة .

فقالو ليها وحاولو يقنيعوها ان هم يخلو يموت وخلاص .يعني كان قصدهم ان هو كدة كدة مفيش امل فيفصلو علية الأجهزة ويموت الموت الرحيم .لكنها كانت زوجة مخلصة جدا وكانت بتحبة جدا 🫂.رفضتت ان هم يفصلو الأجهزة وكانت حاسة ان في امل وممكن يرجع يصحي تاني .

ايام مؤلمة ومتعبة 🥺

 لكن كان لازم لحالتة دي الكثير من الجهد لانهم لازم يوفرو لية الراحة والاجهزة والطعام  .لكن المستشفي اكيد مش هتقدر تسيبة كدة لأيام ولو سابتة محتاج اكيد غرفة خاصة بتكاليف ضخمة .فقررت زوجتة تاخدة معاها البيت بالأجهزة وهي الي تخدمة وتوفر لية الراحة وكانت تتعب جدا تخيل فضلت كدة لسنين. 

الفرحة المنتظرة🙂. 

تخيلو بعد 19 سنة كاملين يرجع جان ويفتح عينة مرة اخري للحياة .تخيلو فضل كل هذة المدة منفصل عن الحياة.كان عمرة يوم مادخل في الغيبوبة 46سنة ولما صحي منها صار عمرة 65 سنة .حتي الأطباء مش كانو متوقعين مثل هذا الشئ .

كلام جان بعد ما استيقظ اخيرا 🙂.

قال ان هو اكيد مش هينسي ابدأ وقفة زوجتة بجوارة كل هذة المدة .وقال إن في كثير من التغيرات حصلت بالعالم وهي انتشار الهواتف .كان في البداية لايحملها سوي الاغنياء فقط وايضا اللحم يباع في اي مكان لكن في البداية كان يباع في أماكن محددة فقط والكثير من الأشياء تغيرت .حتي عائلتة اتغيرت لانة كان عندة أربعة اطفال لكن الآن كبرو وتزوجو وصار عندة 14 حفيدا هو لا يعلم عنهم اي شيئ .

الاعتراف الصادم .

لكن لما جان كان في لقاء ثاني قال ان هو فضل في الغيبوبة 4سنين فقط مش 19 سنة 🤣.

وكان عارف عن كل الأحوال الي اتغيرت عن طريق التلفاز 🙂.

بس هو في الاول كان مش بيتكلم .

الخاتمة .

بس كدة نكون وصلنا الي نهاية المقال .اتمني ان ينال مقالي هذا اعجابكم لقد بذلت فية جهدا كبيرا. الي اللقاء  نتقابل في مقال جديد ان شاء الله .

مش تقرأ وتمشي 🥺.

اعمل ليا متابعة علشان يوصلك كل جديد 🫂.

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

 

التعليقات ( 0 )
الرجاء تسجيل الدخول لتتمكن من التعليق
مقال بواسطة

المقالات

156

متابعين

627

متابعهم

42

مقالات مشابة