قصة واقعية لنهاية اخطر ساحر فلكي ومصري .والعزيمة البرهتية .ازاي مات الساحر؟؟

قصة واقعية لنهاية اخطر ساحر فلكي ومصري .والعزيمة البرهتية .ازاي مات الساحر؟؟

0 المراجعات

المقدمة.

السلام عليكم ,اليوم ساكتب لكم عن نهاية اخطر ساحر فلكي .وكمان هكتبلكم عن العزيمة البرهتية ,مخرج مصري عاوز يعرض فيلم رعب وحب الي هو يزود الواقعية شوية قال انا مش هجيب اي حد يمثل المشهد دا وخلاص ,لاء انا هجيب ساحر حقيقي؟؟

القصة كاملة واحداثها المرعبة .

مخرج مصري عاوز يعرض فيلم رعب وحب الي هو يزود الواقعية شوية قال انا مش هجيب اي حد يمثل المشهد دا وخلاص ,لاء انا هجيب ساحر حقيقي ..الفيلم اتعرض سنة 1988.المخرج يس اسماعيل يس .قرر ان هو يخرج فيلم رعب .المهم الفيلم دا اصلا موضوعة باختصار بيتكلم عن ان كان في دكتور وبنتة ماتت فقرر ان هو بينتقل لبيت جديد علشان يعني يهون علي نفسة وينسي موت بنتة شوية فراح اجر فلة المهم بقا ان لقي في الفلة حاجات غريبة زي ان هو بيسمع صوت ناس بتتكلم وبتهمس وكمان بيشوف خيلات وكدة يعني كان الاول مفكر ان هي روح بنتة لاكن الاراوح بتبدا تتواصل معاة عن طريق مسجل موجود في الفلة وبتقولة كلام قصير  .فهنا بقا بيقرر المخرج ان يجيب ساحر حقيقي يمثل ان هو روحاني ويمشي روح البنت دي من الفلة ويعرف هي مين .والساحر الي جابوة لتمثيل المشهد كان ساحر معروف ومشهور جدا وكل الفناين كانو عارفينة .المهم ان المخرج قالة ان هو يقول تعويذة من تاليفة ومتكنش حقيقة ,وفضل ان هو ياكد علية ان هي مش تكون تعويذة حقيقية ,لاكن الي حصل كان عكس كدة خالص الساحر بدا يقول كلام غريب ومحدش عارف كان بيقول اية بالظبط ,لاكن بيعرفو بعدين ان التعويذة الي قالها كانت التعويذة البرهتية .واحب اقولك ان التعويذة دي مكنش الجن ولا المارد بيقدر ان هويعصيها ,المشكلة بقا ان المصور قال للمخرج ان الساحر اول ما قال التعويذة شاف خيال وكانة طيف يعني .وقال المخرج اية كل الناس الي في الاستديو جممنين ,لاكن المخرج يس قالة ان مفيش ناس اصلا في الاستديو وقالة روح استريح شوية اكيد ان شفتهم لانك مرهق ,لاء ودا كمان الناس الي كانو قاعدين في السينما اول ما قال الساحر التعويذة حسو ان في ايد من وراهم بتلمسهم لاكن مش بيكون في اي حد واقف وراهم اصلا ,ومش بس كدا لاء دا كمان الفيلم اتحذف بعد ما عرضوة بمدة قصيرة وكمان راحو حققو مع الناس الي كانو في السينما .المهم في الموضوع ان هم عرفو ان الساحر دا مات ودا بعد ما جالهم ان في واحدة ست راحت للشرطة وقالت ان جوزها اول ما دخلت علية لقيتة واقع في المكتب بتاعة وكمان فاتح فمة وبيبرق بعينة بطريقة غريبة ومرعبة جدا وكمان بينزل من عينة دموع لاكن بيكون لونها اسود .الشرطة راحت هناك علطول لقت علي سقف الاوضة بقعة سودا ومفيش حد عارف جت ازاي ومنين .والدكتور الشرعي قال دا مات مش مسموم ولا مقتول .لاكن واضح من شاكلة دا ان هو مات مصدوم ومفزوع من حاجة هو شافها.احب اقولك كمان ان موت الساحر دا لغز لغايت النهاردة محدش عارف هو شاف اية ولا مات لية .داكمان لقو في الاوضة بتاعتة العجائب ,لقو صور لمشاهير ولفنانين بلاش اقول اسمهم وكمان لقو اسماء غريبة ممكن تكون اسماء للجن ولقو علي الاسماء دي قفل ومفتاح يعني بيعمل اعمال للانس وللجن .وفي كل الي هم لقو دا لقو ورقة مكتوب عليها العزيمة الرهبتة ,احب اقولك ان اصلا التعويذة دي مهما اتدربت عليها مش هتعرف تولها لان اصلا دا حتي خروج حروفها لية طريقة ,والي بيعرف يقولها هم عشرة بس علي مستوي العالم ودا كان واحد من العشرة .وبقولو لو انت نطقتها غلط هتلاقي حاجات غريبة ومريبة هتحصلك .وبس كدا دفنو الساحر زي ما هو حاولو يغلقة فمة المفتوح لاكن مش عاوز يتقفل فاادفن زي ما هو بشكلة المرعب  .ولغايت يومنا هذا موت الساحر دا بيبقي لغز اصلي مفيش حد عارف هو شاف اية .

بس كدا نكون قد وصلنا لنهاية المقال ,اتمني ان ينال مقالي هذا اعجابكم وان تكونو استفدتم منة ,اللي القاء نتقابل في مقال جديد

بقلم الكاتبة :Habiba salama
 

التعليقات ( 0 )
الرجاء تسجيل الدخول لتتمكن من التعليق
مقال بواسطة

المقالات

156

متابعين

627

متابعهم

42

مقالات مشابة